نوشته ها

تجربیات، نظرات، حرف ها

نوشته ها

تجربیات، نظرات، حرف ها

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ما و هر چیز داریم متعلق به خانواده است 

و از جمله کارهایی که بر گردن ما است

  •  انسان نیاز به محبتش از اعضای خانواده تامین می شود و ابراز محبت و مهربانی حیاتی است.
  • توانایی ها و چیزهایی که داریم، چیزها و کارهایی که دوست داریم متعلق به آنها نیز هست.
  • آوردن خوشحالی و شادی و خوشحالی و شادی خودمان، آنها را شاد می کند و آنها باید با دیدن ما شاد شوند. 
  • همانطور که آنها زندگیشان را صرف آموزش، یاد دادن به ما و تربیت ما کردند، ما نیز آنچه را که می دانیم باید برای آنها تعریف کنیم.
  • هر انسانی در زندگی به انگیزه نیاز دارد، و اعضای خانواده بزرگترین انگیزه ها برای یکدیگر و تسهیل دهنده کارها هستند.
  • خوش رویی و خوش زبانی و استفاده از بهترین و بامحبت ترین لغات و گفتار باید تمرین شود. 
  • هر از مدتی و در مناسبت ها، یک هدیه کوچک و یا چیزی که با آن خوشحال می شوند، حداقل کاری است که می توان انجام داد.
  • توجه به سلامتی، زیبایی و تناسب اندام و کمک به آنها در حفظ این موارد بسیار مهم است.
  • ۰
  • ۰

  1.  إِن یَنصُرْکُمُ اللَّـهُ فَلَا غَالِبَ لَکُمْ ۖ وَإِن یَخْذُلْکُمْ فَمَن ذَا الَّذِی یَنصُرُکُم مِّن بَعْدِهِ ۗ وَعَلَى اللَّـهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ ﴿ آل عمران١٦٠
  2.  أَلَیْسَ اللَّهُ بِکَافٍ عَبْدَهُ وَیُخَوِّفُونَکَ بِالَّذِینَ مِنْ دُونِهِ وَمَنْ یُضْلِلِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِنْ هَادٍ ﴿زمر٣٦
  3. وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدْراً ( طلاق 3)
  4. «وَإِن یَمْسَسْکَ اللّهُ بِضُرٍّ فَلاَ کَاشِفَ لَهُ إِلاَّ هُوَ وَإِن یُرِدْکَ بِخَیْرٍ فَلاَ رَآدَّ لِفَضْلِهِ یُصَیبُ بِهِ مَن یَشَاء مِنْ عِبَادِهِ وَهُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ»

    و اگر خدا به تو زیانی برساند ، جز او کس دفع آن نتواند کرد و اگر، برای تو خیری بخواهد ، هیچ کس فضل او را باز نتواند داشت فضل خود را به هر کس از بندگانش که بخواهد می رساند و او آمرزنده و مهربان است

  5. و براى آنان آن دو مرد را مثل بزن که به یکى از آنها دو باغ انگور دادیم و پیرامون آن دو [باغ] را با درختان خرما پوشاندیم و میان آن دو را کشتزارى قرار دادیم (۳۲)
    هر یک از این دو باغ محصول خود را [به موقع] مى‏داد و از [صاحبش] چیزى دریغ نمى‏ورزید و میان آن دو [باغ] نهرى روان کرده بودیم (۳۳)
    و براى او میوه فراوان بود پس به رفیقش در حالى که با او گفت و گو مى‏کرد گفت مال من از تو بیشتر است و از حیث افراد از تو نیرومندترم (۳۴)
    و در حالى که او به خویشتن ستمکار بود داخل باغ شد [و] گفت گمان نمى‏کنم این نعمت هرگز زوال پذیرد (۳۵)
    و گمان نمى‏کنم که رستاخیز بر پا شود و اگر هم به سوى پروردگارم بازگردانده شوم قطعا بهتر از این را در بازگشت‏خواهم یافت (۳۶)
    رفیقش در حالى که با او گفت و گو مى‏کرد به او گفت آیا به آن کسى که تو را از خاک سپس از نطفه آفرید آنگاه تو را [به صورت] مردى درآورد کافر شدى (۳۷)
    اما من [مى‏گویم] اوست‏خدا پروردگار من و هیچ کس را با پروردگارم شریک نمى‏سازم (۳۸)
    و چون داخل باغت‏شدى چرا نگفتى ماشاء الله نیرویى جز به [قدرت] خدا نیست اگر مرا از حیث مال و فرزند کمتر از خود مى‏بینى (۳۹)
    امید است که پروردگارم بهتر از باغ تو به من عطا فرماید و بر آن [باغ تو] آفتى از آسمان بفرستد تا به زمینى هموار و لغزنده تبدیل گردد (۴۰)
    یا آب آن [در زمین] فروکش کند تا هرگز نتوانى آن را به دست آورى (۴۱)
    [تا به او رسید آنچه را باید برسد] و [آفت آسمانى] میوه‏هایش را فرو گرفت پس براى [از کف دادن] آنچه در آن [باغ] هزینه کرده بود دستهایش را بر هم مى‏زد در حالى که داربستهاى آن فرو ریخته بود و [به حسرت] مى‏گفت اى کاش هیچ کس را شریک پروردگارم نمى‏ساختم (۴۲)
    و او را در برابر خدا گروهى نبود تا یاریش کنند و توانى نداشت که خود را یارى کند (۴۳)
    در آنجا [آشکار شد که] یارى به خداى حق تعلق دارد اوست بهترین پاداش و [اوست] بهترین فرجام (۴۴)

    سوره الکهف - آیات 32 تا 44
  6. قُلْ مَن ذَا الَّذِی یَعْصِمُکُم مِّنَ اللَّـهِ إِنْ أَرَادَ بِکُمْ سُوءًا أَوْ أَرَادَ بِکُمْ رَحْمَةً ۚ وَلَا یَجِدُونَ لَهُم مِّن دُونِ اللَّـهِ وَلِیًّا وَلَا نَصِیرًا ﴿الاحزاب ١٧
بگو: اگر خدا به شما اراده بلا و شری کند یا اراده لطف و مرحمتی فرماید آن کیست که شما را از اراده خدا منع تواند کرد؟ و هرگز خلق جز خدا هیچ یار و یاوری نخواهند یافت.

  • ۰
  • ۰

شکر و سپاس

"بسم الله الرّحمن الرّحیم"
  1. وَاشْکُرُواْ لِلّهِ إِن کُنتُمْ إِیَّاهُ تَعْبُدُونَ﴿بقره ۱۷۲﴾ 
  2. .... وَسَنَجْزِی الشَّاکِرِینَ ﴿آل عمران ١٤٥ 
  3. .... وَسَیَجْزِی اللَّـهُ الشَّاکِرِینَ ﴿ آل عمران ١٤٤
  4.  مَا یُرِیدُ اللَّـهُ لِیَجْعَلَ عَلَیْکُم مِّنْ حَرَجٍ وَلَـٰکِن یُرِیدُ لِیُطَهِّرَکُمْ وَلِیُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَیْکُمْ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ ﴿ ٦مائده﴾ 
  5. قَالَ یَا مُوسَىٰ إِنِّی اصْطَفَیْتُکَ عَلَى النَّاسِ بِرِسَالَاتِی وَبِکَلَامِی فَخُذْ مَا آتَیْتُکَ وَکُن مِّنَ الشَّاکِرِینَ ﴿١٤٤ الاعراف